Influencer ne demek? Sualini sık bir biçimde alıyoruz ve influencer’lar internetin her yerindedir diyoruz. Müzisyenler, sanatçılar, sporcular, blog yazarları ve daha aşırısı olabilirler. Peki influencer bütün olarak nedir? Bir influencer’ın milyonlarca takipçisi olan biri olması da gerekmez; kendi alanında ya da yalnızca sosyal medyada takipçisi olan herkes influencer olabilir.
Influencer, sosyal medyada veya kendi alanında takipçi kitlesine sahip olan ve bu tesirini takipçi kitlesi dışındaki şahısların da göreöğreneceği içerikler yaratmak için kullanan bireydir. Milyonlarca takipçisi olan bir ünlü instagram’da moda ve hoşluk hakkında yazan bir blog yazarı da influencer’dır. Peki, Influencer nasıl olunur? İşte sizlere tüm ayrıntıları!
Influencer Ne Demek?
Instagram ve Twitter gibi sosyal medya platformları aracılığıyla influencer’lar, ananesel ünlülerin yapamayacağı bir biçimde hayranlarıyla etkileşime geçebilir. Birbiriyle ilişkilendirilebilir içerikler misalin yaşam stili resimleri, makyaj eğitimleri, seyahat vlogları paylaşarak izleyicileriyle özgün ilişkiler kurarlar ve influencer ile hayranları arasında ananesel reklamcılık yoluyla elde edilmesi neredeyse ihtimalsiz olan bir bağ duygusu yaratırlar.
Dijital irtibatlar kurma mevzusunda uzman olmalarının yanı gizeme, bir hayli influencer aynı zamanda cümbüş sektöründe veya model olarak çalışma tecrübesine sahiptir. Bu da onlara kendilerini çevrimiçi olarak en iyi biçimde nasıl pazarlayacakları mevzusunda değerli bilgiler verir. Bu sebeple, pek çok marka ürün veya hizmetlerini tanıtmak için influencer’lara müracaat etirler zira bu şahısların sadık takipçileri arasında satın alma kararlarını etkileme eforuna sahip olduklarını öğrenirler.
Influencer Nasıl Olunur?
Şayet bir influencer olmak istiyorsanız, işte size destekçi olabilecek birkaç ipucu.
İstekli olduğunuz ve halihazırda tecrübe sahibi olduğunuz niş bir mevzu seçerek başlayın. Misalin, yemek yapmayı ve pişirmeyi hoşlanıyorsanız, sıhhatli beslenme veya beslenme gibi yiyecek ile alakalı mevzulara odaklanın. Ardından, kendiniz için hedefler tanımlayın. Bir influencer olarak neyi muvaffak olmayı umuyorsunuz? Takipçilerinizle bereketli ipuçları mı paylaşmak istiyorsunuz? Kitlenizi geliştirmek mi? Ya da sektörünüzde kendinize bir ad mı oluşturmak istiyorsunuz? Her ne olursa olsun, bu hedeflere erişmek için somut adımlar attığınızdan emin olun. Alanınızdaki öbür influencer’larla ilişkiler kurun. onları sosyal medyada takip edin, onlarla etkileşime geçin. İçeriğinizle meblağlı olun – ister blog yazıları yazın, ister videolar oluşturun veya sosyal medyada resimler paylaşın, kumpaslı olarak yeni içerik yayınladığınızdan emin olun. Bu, takipçilerinizin alakasını canlı yakalamanıza ve kendinizi alanınızda bir uzman olarak konumlandırmanıza destekçi olur. Son olarak, başkalarıyla çevrimiçi etkileşimde bulunurken her zaman özgün olun. İnsanlar gördüklerinden hoşlanır ve paylaştıklarınızda değer bulurlarsa, ağızdan ağıza pazarlama yoluyla işinizi tanıtmaya destekçi olan sadık takipçiler haline geleceklerdir.
Influencer Ücretleri Ne Kadar?
Bir influencer’ın kazandığı para ölçüyü oldukça değişkendir ve genellikle bir hayli değişik etmene bağlıdır. Genel olarak, bir influencer’ın takipçi rakamı ne kadar büyükse, sponsorluklardan ve öbür uygulamalardan o kadar fazla kazanabilir. Ayrıca, influencer’lar genellikle satış ortaklığı kurullarından veya öbür promosyon ortaklıklarından ekstra kazanç elde eder. Kimileri sosyal medya kanallarındaki sponsorlu paylaşımlar veya videolar için de fiyat arz edebilir.
Misalin, bir hayli popüler influencer konferanslarda veya konserlerde canlı konuşma aktiflikleri hakikatleştirmiştir ve bu aktiflikler için markalar için yapılan tanıtım paylaşımları veya videolardan ayrı olarak ödeme yapılmaktadır.
Netice olarak, bir influencer’ın ne kadar para kazanacağının tek bir yanıtı yoktur zira her birinin kazancı, sahip oldukları takipçi rakamı, ne cins içerik ürettikleri ve ne cins sponsorluklar veya onaylar alabildikleri gibi değişik etkenlere bağlıdır. Netice olarak, sıkı çalışma ve özveri gerektirir ancak mücadele göstermeye istekli olanlar için hasılatlı bir kariyer yolu olabilir.
Influencer Olmak için Kaç Takipçi Gerekir?
Influencer olmak için kaç takipçiye lüzum dinlendiği sualinin kısa cevabı, bunun değişebileceğidir. Her influencer’ın yolculuğu eşsiz olduğundan ve herkesin hedefleri ve hedef kitlesi değişiklik gösterdiğinden muhakkak bir sayı yoktur. Bir bireyin sahip olduğu takipçi rakamı, çevrimiçi galibiyetini veya tesirini tanımlamaz, zira kitleleriyle etkileşim ve iletişim çok daha ehemmiyetlidir.
influencer galibiyetini ölçmek için kullanılan bazı popüler kriterler arasında Instagram, Twitter veya YouTube gibi sosyal medya platformlarında sahip oldukları takipçi rakamı yer alır. Genel olarak, bir platformda en az 10.000 asıl takipçiniz varsa, çoğu standarda göre bir influencer olarak kabul edilebilirsiniz. Bununla beraber, çoğu marka mikro influencer’larla ortaklık kurarken en az 20-50 bin takipçi arar.
Influencer Marketing Nedir?
Influencer marketing, daha geniş bir kitleye erişmek için kanı önderlerinin veya influencer’ların eforundan faydalanan bir sosyal medya pazarlama şeklidir. Bu pazarlama cinsi YouTube, Instagram ve Twitter gibi popüler platformlarda geniş bir takipçi kitlesine sahip influencer’larla çalışmayı kapsar. Bu şahıslar, onayları ve oluşturdukları içerikler aracılığıyla web sitenize trafik sürükleyebilir, yeni ürün ve hizmetleri tanıtabilir, alıcı vefayı oluşturabilir ve marka öğrenilirliğini artırabilir.
Genel olarak, influencer pazarlaması doğru yapıldığında, satış mutasyonlarını artırmak, harcayıcılarla ilişkiler kurmak ve hedef kitleler arasında ulaşımı genişletmek için tesirli bir vasıta olabilir – bu da bu taktiği markaların dijital pazarlama karışımlarına ilave etmeyi netlikle düşünmeleri gereken bir şey haline getiriyor!
Rehber kategorimize bakmayı unutmayınız.